Univerzális spenótpaszta :) (gluténmentes, tejmentes, tojásmentes recept)

A tavasz nagy “találmánya” a zöld leveles zöldségek felbukkanása a piacokon. Nekem személyes kedvencem a spenót, amit igyekszem nyers formában fogyasztani, hogy a tápanyagok nagy része ne illanjon el a hőkezelés során.

Egyik nagy kedvencünk a spenótpaszta, amivel ugyan találkoztatok már a blogon, kence formájában, azonban manapság lenmagolajjal készítem, aminek magas Omega-3 tartalma kiváló élettani hatásokkal bír, illetve a reggeli kenyerünk mellett héjában sült burgonyára, tésztára is kerül, de akár a karfiol alapú pizzát is meglocsolgathatjátok vele, miután elkészült és hűlni hagytátok.

Nagyon fontos, hogy a hidegen sajtolt lenmagolajat nem szabad melegíteni! Mindig akkor tegyük az ételre, amikor már csak éppen langyos!

 

  • 300 g spenót
  • 2 – 4 ek. hidegen sajtolt lenmagolaj (attól függően, mennyire hígra szeretnénk)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • tengeri só, frissen őrölt bors

A hozzávalókat aprítógépben pürésítjük, és lehetőség szerint minél hamarabb fogyasztjuk.

Aki nem szereti a lenmagolaj jellegzetes ízét, természetesen extra szűz olívaolajjal is készítheti.

2 adag lesz belőle

Szólj hozzá

A weboldal ún. cookie-kat vagy sütiket használ. (Több információ)

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár