A napokban jutott el hozzám egy olyan blogbejegyzés, amit Nektek is szeretnék ajánlani: ez pedig a Mental Garden blog Takarékosságról szóló bejegyzése. És mivel én is legszívesebben egészséges ételekre, egészségmegőrzésre és utazásra költök, arra gondoltam, megosztok veletek néhány ötletet – így utazunk mi, tudatos tervezéssel és takarékosan, belföldön. A külföldi utazás jelenleg nem kimondottan aktuális, de amint az lesz, folytatás következik. :)

Ami nekünk mind a külföldi, mind a belföldi utaknál bevált, az a saját szervezés. Nem szoktunk csomagajánlatokat venni, és ha itthon utazunk, akkor is saját magunk szervezzük a programokat, elejétől a végéig. Ez persze igényel némi utánajárást, de a befektetett energia sok olyan élményt is ígér, ami nem a megszokott  irányok felé vezet.

Először is átböngészem a különféle szállás oldalakat, ahol beállítom azokat a szűrőket, amely szolgáltatások nekünk fontosak: a pozitív vélemények mellett nem elhanyagolható szempont, hogy legyen jó az ár-érték arány, legyen tisztaság, külön fürdőszoba, és mivel a munkahelyünk cafeteria lehetőségei engedik, igyekszem olyan szállást találni, ahol a kártyáinkat el is fogadják. Nyilván saját igényeidtől függ, hogy innen melyik szállásra esik a választás, amire a neten még külön is rákereshetsz, ellenőrizve az árakat és a véleményeket.

Az utazást nem kell túlbonyolítani: ha nincsen autód, az nem feltétlenül akadály! Mi is (annak ellenére, hogy van autónk) utaztunk már vonattal a Balatonra, a bicikliket is szállítva; több átszállással, vonattal és busszal a hegyekbe; Zsuzsi barátnőm pedig szintén vonattal utazott a Tisza-tóhoz, biciklizni. Ha barátnőkkel utazok valahová az éves találkozóra, vagy éppen nincs tervben egy kerekezés, mindig a telekocsit használom, ami takarékos és gyors opció, ezen felül pedig beszélgethetsz is egy jót az útitársakkal. :)

A csomagokkal csínján bánok: egy válltáskával szoktam utazni (konkrétan ugyanazzal, függetlenül a kirándulás időtartamától :) ), illetve egy kisebb hátizsák van nálam, amit aztán használhatok a napi kirándulások során is. Egyszerű, jól kombinálható ruhákat válogatok össze, és ha szükséges, mosok is (ez egyébként hosszabb, külföldi utaknál fordul inkább elő).

No és az ellátás. :) Ha a barátnőkkel az éves “csajos” találkozóra megyünk, általában reggelis ellátást választunk (ritkábban félpanziót), de a családi utazásaink során ez nem szempont: ugyanazok az üzletek találhatók kb. az egész országban, és valljuk be, nem nagy kaland összedobni egy szendvicset, és elmosni 2-3 tányért. Emellett, ha nem vagyunk ugyanahhoz a szálláshoz kötve az étkezések miatt, sokkal több lehetőség nyílik a kísérletezésre, új dolgok, új helyek, éttermek kipróbálására, vagy éppen csak úgy eltévedni, amikor bármikor haza lehet esni.

A túrákra, városbéli nézelődésre pedig szendvicset, magvakat, gyümölcsöt, vagy egy dobozkában hideg salátát viszünk, a kávét is beletöltjük egy  kisebb befőttesüvegbe, és pazar ellátásunk máris tálalva!

Műanyag palack természetesen mindig van nálam, amit a hátizsákomban tartok és újratöltök.

És ha már az ellátásnál tartunk, dobozoljunk egy kis Mexikói jellegű tésztasalátát, amihez a nagy Jolly Joker-t, azaz a chilis babot használtam, amiből mindig akad 1-2 adag a fagyasztómban, további felhasználás céljából. :)

A salátához:

• 1 csészényi chilis bab
  • 2-3 csészényi főtt durum tészta (vagy akár főtt barna rizs)
  • 2 paradicsom, apró kockákra vágva
  • 2 újhagyma, felkarikázva
  • 1 kápia paprika, felkockázva
  • 1 fürtös uborka kimagozva, felkockázva
  • extra kukorica, ha szeretnéd :)

A Legújabb Kedvenc Tahinis Öntethez:

• 4 ek. tahini
  • kb. 0,5 – 1 dl növényi tej
  • 1 tk. kurkuma
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • facsarásnyi citromlé
  • tengeri só és frissen őrölt bors

A kész chilis babot óvatosan elkeverjük az általunk választott vagy diétánknak megfelelő tésztával.

Az öntet hozzávalóit alaposan összerázzuk egy kisebb befőttesüvegben – fontos, hogy a növényi tejet csak fokozatosan adagoljuk hozzá, így állítva be a megfelelő sűrűséget.

A salátát dobozban, az öntetet a külön kis üvegünkben vigyük magunkkal; ha otthon fogyasztod, akkor is külön tárold, hogy a zöldségek ropogósak maradjanak.